Translate

lördag 19 februari 2011

Besök och kalas

Har lite blogg-abstinens ;-) Men tiden har inte räckt till riktigt... "Komatare" som man försöker vara ;-)

Vad har hänt då...
Ja, i Fredags hade jag medarbetarsamtal med min chef och fick höra så mycket fina, berömmande ord att jag nog växte flera centimeter :-D ! Sånt är trevligt!

På eftermiddagen kom Lillstrumpa hem från Norge och Systeryster med familj från Borlänge!
Superskoj!!!
Inte illa pinkat att vi hittade en helg när alla var lediga samtidigt!

Det blev lek och bus hela kvällen lång :-D
... och idag oxå ;-)

Lisa och Pär tog med sig killarna på en skotertur

Superfint väder, lite kallt men solen värmer på riktigt bra när den får vara framme!

Tyvärr hade inte jag och Magnus tid att åka skoter (hur mycket vi än velat), vi skulle till VGK för att förbereda Caspers kalas!

Så idag har vi kalasat!
En toppendag!!! Vi bestämde att Casper inte skulle få bjuda så många. Det var ju första gången han hade kalas, så... Hade han fått som han velat så hade han bjudit hela dagis och några till men som sagt, nu blev det så här.
Ville att han skulle få känna efter och hinna leka och prata med alla, inte bjuda bara för att bjuda!

Men det blev helt perfekt!

Först fick dom bara springa runt och leka av sig.
Vi hittade några bollar som vi tog fram och sen en massa ballonger som vi blåste upp och slängde ut på golvet!
Sen blev det korv med bröd.


Sen mera lek och bus, jag är SÅ glad att det var ledigt på VGK så att vi kunde va där! En HELT perfekt lokal för kalas, ja, både stora som små! Speciellt när man fyller år på vintern...

Seeen var dags för fika...


Marängswi.... ja, ni vet vad jag menar... till barnen och

"Moccis" till oss vuxna, som mormor bakat :-)

Efter fikat fick Casper öppna paket, Jätte fina presenter fick han och han var jätte glad för allihop!


Mera lek och bus, sen skatt jakt!
Jag tänkte att vi skulle ha fiskdamm, men eftersom jag inte hade tagit med nåt fiskespö så fick dom ha skatt jakt istället :-D Minst lika roligt kan jag lova!

Påfyllning av energi ;-)
Som sagt, PERFEKTA ytor för barn att springa och leka på :-D

En mycket lyckad dag med glada och nöjda barn (och vuxna med för den delen).

Magnus har hämtat ved i kylan och nu sitter vi i soffan framför en brasa och har tänt en massa ljus.
Har tittat på "Melodisämstivalen" som Magnus kallar den, ganska givet vilka som skulle gå till final om ni frågar mig.

Nu ska jag ta mig en kall öl och sen blir är det nog bara sängen kvar...

Ha en riktigt bra kväll!

//Tite

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar