Translate

torsdag 14 april 2011

Snart slut

Idag har vi varit på näst sista KOMET! Förutom en "reunion-träff" längre fram i sommar/höst.

Det kommer att kännas jätte konstigt att inte gå på dessa underbara träffar!
Hur ska vi klara oss?
Det är nog det bästa vi har gjort! Det bästa vi kunde göra för att få en förändring!

Jag hoppas att ALLA som har möjligheten går KOMET! Det är verkligen toppen!

Nu till en helt annan sak... Deklarationer...
Kommunen (som för övrigt är den sista i Dalarna, och säkert Sverige oxå för den delen, att göra på detta sätt) har i flera år tagit emot deklarationer, i en för ändamålet avsedd låda.
I år ville Skatteverket inte att vi skulle göra det, dom tycker inte att det är rätt sätt att hantera sådana sekretessbelagda handlingar.
Jag förstår dom!
Sen vill dom ju hellre att man ska deklarera via sms eller dator, i den mån det går. Men jag förstår absolut alla äldre människor som inte har datorer och mobiltelefoner eller kan med dem. Men det kan ju inte vara så svårt att köpa ett frimärke och lägga den på lådan!
Jag och min kollega har fått väldigt mycket skit för alla oklarheter om denna "låda" och jag bara längtar till den 3:e maj när det är slut på allt vad deklarationer heter!

Vad som nu gäller för "lådan" är följande:
Deklarationslådan står på Biblioteket, och man har fram till klockan 13 den 2 maj på sig att lämna sin förenklade självdeklaration i den.

Nu ska jag krama kudden!

Ha en fortsatt bra kväll!

Och förresten, tack för tipsen angående hudvård!

//Tite

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar