Translate

måndag 7 oktober 2013

Plötsligt händer det!!!

Ja.
Vi har ju fortfarande inget vatten!
En och en halv månad, typ, utan...
Ni vet inte hur mycket man saknar det när man inte har nåt!
Helt sjukt!

Vi har ibland, lite lite, sen... tomt... igen...

Vi var på banken förra veckan och fixade med allt så vi skulle kunna köra igång med grävningar mm.

I fredags var Elverket hit och märkte ut vart elledningarna går i marken. Det är ju liksom inte bara att gräva hur som helst...

Idag ringde jag en som har grävfirma.
Presenterar mig och förklarar läget.
Han frågar vart vi bor och jag förklarar att vi bor granne med min pappa Sune Hedin... "Jaha!!! E du en Hedinkölla! Vissö sa du int hä då?!?!"
Alltså typ "Jaha! Är du en Hedinflicka! Varför sa du inte det då" ;-)

Han var hit på eftermiddagen och kollade hur det såg ut och i morgon kommer dom och gräver :-D !!!!

Ja pappa, som du alltid säger "Hä årn säg!" (Det ordnar sig) !

Och jag har idag insett att det underlättar enormt mycket i mitt liv att jag har en pappa som är så bra i sitt liv!!!

Andas ut och hoppas att vi snart har vatten igen :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar