Translate

torsdag 25 december 2014

Äntligen!

Som vi har längtat och väntat på denna dag!
Julafton!!!

(Jag måste försöka skärpa mig med inläggen! Slarvat massor, men tiden räcker liksom inte till :-) )

Nu har i alla fall jag och Magnus slagit ner våra rumpor i soffan.
Casper somnade nyss på köksgolvet! Ibland vill man mer än kroppen orkar ;-)

En helt fantastisk julafton med nära och kära hos mamma och pappa. Precis som det ska vara!

Vi började dagen hemma hos oss. Halv fem i morse hörde vi barnen i trappen " fråga du...", " nej du får fråga..." *fniss, tissel, tassel*
Dom somnade nämligen alla tre på soffan igår kväll så där fick dom vackert ligga kvar..
(Nej då, Cilia slapp sitta på golvet och sova, Magnus lyfte upp henne i soffan ;-) )

Dom fick vackert vänta med klapparna tills jag och Magnus kom ner, och det gjorde dom! Så hela mysigt!!!

Vi har även i år ätit oss fördärvade på julmat!!! Vansinnigt gott! Emma hade gjort saffranspannacotta med salmbär till efterrätt Så sjukt gott!!!


Sen kom tomten!!! Han kom med lykta genom skogen :-)
Tänk att vi hade varit så snälla allihop!!! Helt otroligt!

Cilia fick hjälpa tomten att läsa. Han såg inte så bra. Han var faktiskt över hundra år så det var ju inte så konstigt. 



Är innerligt tacksam att gammelfarmor ville fira jul med oss!!!! Hon blev jätteglad när tomten hade med paket till henne oxå :-D

Tjejerna, ja Casper oxå för den delen, har haft fullt upp hela kvällen med lego! Det är ju så otroligt roligt!!! Och tänk vad mycket dom får träna på! Matte, läsa instruktioner, strategi, finmotorik ja det är verkligen toppen! 

Själv har jag blivit fullt utrustad inför slalompremiären med både skidkläder, hjälm och goggles :-D Inte visste jag att jag hade varit så snäll!!! 

Tusen tusen tack till alla som har gjort den här julen så fantastiskt!!! 
Är innerligt tacksam!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar