Translate

torsdag 14 november 2013

Världens enklaste Pizzabullar

Igår på visningen bjöd värdinnan på pizzabullar.

Alla tyckte dom var sååå goda och frågade hur hon gjort dom...
Hon vred lite på sig och berättade hur, exakt så gjorde jag mina idag...

Jag köpte två färdiga pizzakit!
Ja för ni vet vid det här laget att det där med att baka är INTE min grej, det ska jäsa och så ska man vänta och så ska det jäsa lite till och så ska man vänta ännu mer!!! Ja!!! Ni hör ju! Nej! Inget för mig!

Alltså, ett färdigt kit med deg och tomatsås!
Platta/rulla ut degen.
Bred på tomatsåsen.
Strö över den fyllning du vill ha, vi körde bara skinka.
Rulla ihop degen längs långsidan.
Skär i ca 2 cm breda bitar.
Lägg i bullformar.
Strö på riven ost och skjuts in i ugnen!

Hade dom inne i 15 minuter.

KLART!


Ni kan ju gissa om dom var populära!!!

Måste nog göra några satser och frysa in, perfekt till diverse matsäckar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar