Translate

torsdag 4 juli 2013

Imse-Vimse ja...

Ja, jag gör skäl för mitt "namn"...

Skrev ett inlägg igår, men glömde bort att posta det!
Bra där!

Jaja, jag gissar att ni överlevde ;-)

Gårdagen bestod bland annat av stenletning och pyssel.
För läääänge sen sa Cilia att hon ville måla stenar.
Försökte förklara att vi inte hade någon "sten-färg", men att jag skulle se om jag hittade.

Efter ett tag var vi på "Utänne" och hon hittade en massa "bäver-pinnar".
Hon ville ta med dem hem och måla, men kommer på sig själv "Eller har vi ingen "pinn-färg" mamma?"

Hm... Ja, igår var jag om i Karin´s Pysselbod och hjälp vad mycket roligt hon hade!

Bland annat hittade jag ÄNTLIGEN "sten- och pinn-färg"!!!
Så... hela kvällen satt dom ute bland knotten och målade stenar!

Då finns det tålamod kan jag lova!

När vi var och letade stenar passade jag på att plocka lite lupiner!
Dom är SÅ grymt fina!
Vi fick med oss en liftare... blääää
En knallgrön spindel!!! Och jag som har sån fobi! Det var ren terapi att försöka fota den kan jag lova!

Min lilla blombänk börjar bli riktigt somrig!
Ja, ute kan till och med jag få blommorna att överleva, men det har jag helt och hållet modernatur att tacka för, som hjälper mig med vattningen lite då och då ;-)

Fick hem lite sommarläsning idag!
Ser fram emot att få gräva ner mig i dessa...

Har fått lite boktips på jobbet också så nu vet jag vad jag ska göra i sommar, fattas bara en hängmatta :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar