Translate

måndag 16 september 2013

En typisk måndag...

Vaknade tio över sju!!!
Ska lämna barnen sju!

*suck*

Inte ens barnen hade vaknat!

Jaja... Nu har jag bäddat ner mig I TID!!!

Testade göra fikonmarmelad ikväll!
Billiga färska fikon på Lidl! Perfekt!

Skulle koka 10 minuter stod det, jag kokade 15, men den hade nog behövt 5-10 minuter till tror jag.

Var ju bara tvungen att provsmaka 
Riktigt god på brie!
Men som sagt, lite lös.
Nästa gång får den koka ett tag till ;-)

Här kommer receptet

Fikonmarmelad på färska fikon

10 fikon
2 msk vatten
0,75 dl socker
1 dl rött vin 

Skala fikonen, dela och lägg dem i en kastrull.
Tillsätt de övriga ingredienserna.
Rör om med ballongvisp.
Låt småkoka i 10 minuter.

Låt svalna, häll upp på glasburkar.

Klart!!!

Jag mosade fikonen med vispen och så skulle den som sagt behövt koka lite till ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar