Translate

söndag 26 januari 2014

"Kom och titta vad mamma gör!!!"

Har plockat bort det sista, ja nästan..., av julen idag.
Några ljusstakar i köket kvar bara. Det blir ju sååååå mörkt när man tar bort dom!
Är inte redo för det där mörkret än.

I alla fall.
När jag hade plockat bort julgranen insåg jag att jag var ju tvungen att byta ut julgardinen.
Hittade en grön panelgardin, som såg ut som ett ihopskrynklat papper, som jag tänkte hänga upp.
Insåg att jag var tvungen att stryka den, annars hade nog min kära mor gått i taket ;-), och plockade fram strykbrädan och strykjärnet.
Cilia kom in i köket... "Men vad gör du mamma?"

Ja... behöver jag säga att jag inte stryker så ofta... läs ALDRIG...

Cilia sprang in till Casper och Ciara som satt i tv-rummet... "Casper och Ciara! Kom! Kom! Titta vad mamma gör!!!"

Dom kom så klart inspringande och tyckte att det var jätte spännande :-D !

Ja, det är väl vad vi har roat oss med idag ;-)
Förutom tvättning, dammsugning och pannkaksstekning :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar