Translate

söndag 15 juni 2014

Bara för frukost?!

I söndags var jag på informationsträff för DalaFitCamp. 
Det var med skräckblandad förtjusning jag fick resultatet på kroppsscanningen kan jag lova!!!
Meeen... Nu kan det ju bara bli bättre! Eller hur!
Jag har gjort en "stor" (ja för mig är den det) förändring på den här första veckan, jag har börjat äta frukost! Ja alltså hemma, innan jag åker på jobbet!

Har då detta gett något resultat under denna ynka vecka?
Ja, för det första så känner jag mig piggare (ja faktiskt!!!) på morgonen! För det andra så har jag faktiskt gått ner 1,4 kg! Hallå! Bara på att äta frukost!!!

I morgon ska vi ha fystest... Kan ju bli väldigt spännande ;-) 

Varför gör jag det här då? Jo, jag måste bli piggare! Känner mig ständigt som en död sill!!! Om jag fick skulle jag kunna sova hela dagarna! Vill orka mer helt enkelt! 

Tänk till exempel om man hade barnens energi!!! Eller en promille av den!!!
Ikväll vid kl 23 sydde Ciara en kudde! På sin alldeles egna symaskin! Det ni!


Tidigare idag skulle jag lägga in kläder i barnens lådor, ja för idag har jag ÄNTLIGEN fått fingrarna ur och tagit reda på berget av ren tvätt som blängt på mig så länge!!!
Jag kommer upp på barnens rum och ser det här...
Alltså sånt här kan jag inte ens bli det minsta arg på! Det är ju så fint! "Cilia du är min bästa lillasyster i världen" Varm i hjärtat blev jag däremot :-)

Casper åkte ner till farmor "jag behöver vila" säger han, förstår inte vad han menar med det ;-)
Tjejerna har lekt, och lekt och lekt


Alltså dom klär ut sig, går på promenader, har hästar och hoppar på kryckor ja det mesta faktiskt :-)
Så härligt att se :-)

För övrigt så gjorde Magnus världens godaste mat idag!!! Älgfärsbiffar och hasselbackspotatis!!!

Nu tackar vi för den här dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar