Translate

onsdag 18 juni 2014

Lyssnade på kroppen

I förmiddags kom det krypande... Mina spökande magkrämpor som kommer och går. 

Jag har inte haft dom sen innan jag började meditationskursen, men nu är den slut och jag har inte varit så duktig på att meditera själv här hemma, naturligtvis kopplar jag ihop det till att jag "tappat" lugnet som meditationen ger och jag förstår mer hur viktigt det är för mig. 

Framåt lunch hade jag så ont att jag kallsvettades och kände mig alldeles skakig. 
Sa till Magnus att jag skulle testa att äta och se om det blev bättre, jag som hade så god matlåda! Men jag fick inte maten till att vara speciellt god och tvingade mest i mig för att jag var tvungen att se om det blev bättre. 
Det blev det inte, så den här gången var jag riktigt duktig och lyssnade på kroppen! Åkte hem med Magnus som fick släppa av mig innan han hämtade barnen, satte på mig pyjamasen och bäddade ner mig i soffan. Jag sov i nästan tre timmar. 

Hade inte alls lika ont när jag vaknade men var otroligt trött!

Jag har fortfarande pyjamasen på mig, stor ide att byta nu liksom ;-)

Ska nog bädda ner mig med en bok tror jag, men känner jag mig själv rätt så blir jag sittande här och vips så är klockan massor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar