Translate

onsdag 5 november 2014

Tacksam...

Idag känner jag tacksamhet. 

Tacksamhet för att vi får ha dig kvar ett tag till. 

Du är en väldigt dyr "gratis" katt måste jag säga. 
Det är så klart Curry jag pratar om, missen till höger. 

I morse ringde jag veterinären då Curry inte stödde på höger bakben, alls. Dom undersökte honom och han var liksom helt bortdomnad i bakkroppen. Dom rekommenderade röntgen (i Torsby) och eftersom jag hade nämndsmöte fick Magnus lov att åka själv! Vilket jag är otroligt tacksam för! 
Men det var inte speciellt roligt att sitta "hemma" och vara orolig heller. 

Tillslut hörde Magnus av sig och det stod "Katt med hem!!" Ja, han skriver inte mer än nödvändigt den där Magnus ;-), en sväng undrade jag om Curry var med hem i en låda eller okej i buren ;-)
Jag tog det som att det gått bra och kunde andas ut. 
Konstigt nog visade röntgenplåtarna ingenting, vare sig i ryggen, höften eller benen. Mycket märkligt. Nu går han på medicin och rör sig mycket bättre, dock inte 100, men hoppas att det går tillbaka av sig självt vad det nu än är. 

Så ja, Tacksam får vara dagens ord. Tacksam över Magnus som fixar när jag inte har möjlighet. Som alltid finns där och styr upp! 
Tacksam över att sitta här med Curry i knät (ingen av oss trodde att vi skulle få med honom hem igen), vi hade till och med förvarnat barnen. 
Tacksam över livet, över mitt jobb... Ja tacksam!

Tack!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar