Translate

lördag 15 november 2014

Tyngdlyftning

Tyngdlyftning har fått en lite annan innebörd...

Vår tvättmaskin har ju gått sönder. Som tur är har min kära svärmor en extra ståendes i sin källare. Men för att få in den "nya" krävs ju att den gamla åker ut först. 
Vi hade bestämt att vi skulle fixa med det idag. 
Så. Jag började med att tömma tvättstugan på allt löst, tvättkorgar, byrå, golvhyllor ja allt. Sen lyfte jag ner torktumlaren, ja för den stod så klart uppe på tvättmaskinen...
Sen tömde jag tvättmaskinen på vatten och började baxa ut den! Det gick, tillslut... Men jä*lar vad tung den var!
Nu är den i alla fall ute :-)

Passade på att röja på köksbänken också, när jag ändå höll på. 

Bra kvinna reder sig själv, visst är det så man säger?

Konstaterar krasst att i mitt nästa liv ska jag bli karl!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar