Translate

lördag 19 april 2014

Så intressant!!!!! Vill veta meeer!!!

Den här veckan har bara susat iväg!!!

Först lekte vi så klart med familjen Vainio/Cassberg tills dom åkte hem på onsdagen.

Sen kom barnens kusiner Freja och Mathilda, så nu leks det för fullt igen :-D

Jag läste i en bok som Lillstrumpa och vår farmor har fyllt i om hennes liv och jag blev så nyfiken på att veta meer!!
Min farmor och farfar

Farmors farfar är från Finland och hennes pappa är född där, när dom sen flyttade till Sverige och skulle döpa farmors pappa så kunde inte prästen uttala efternamnet, det var för krångligt!, så han, prästen, gav honom efternamnet Vallin! Men vad hette dom innan då???

Jag var bara tvungen att ladda ner en släktforskar-app och börja rota och kolla! Så spännande!!!
Fick fram min morfar i en födelse och dop-bok från 1917 och hans mamma i en från 1880! Sååå himla häftigt!
Nu kommer jag ju inte kunna sluta med det här!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar