Translate

söndag 9 december 2012

Ny titel

Jag har fått ännu en sån där "fin" titel av mina barn...
Anledningen?
Ja, jag är så otroligt otroligt taskig så det vet ni inte.
Jag har kommit med ett nytt ultimatum.
Den berömda bägaren har egentligen för länge länge sen runnit över och ikväll, efter att ha tjatat som en "jag-vet-inte-vad" x-antal gånger på att det var läggdags och ingen lyssnar... Som vanligt, sa jag nej, när den ena lyckades överrösta den andres skrik och vrål, på frågan om jag kunde läsa en saga, nej. För det första hade jag fått skrika sagan så högt att det hade hörts in till granngården, och för det andra, nej. Varför ska jag lyssna när inte dom lyssnar.
Så tjurig och taskig är jag nu. Varför ska jag lyssna på dom när inte dom lyssnar på mig!?

Känner mig egentligen så där löjlig så det finns inte! Det där samvetet, taskiga morsan som inte ens läser en saga liksom, men nej. Nu är det så!

Innan detta vanliga kvällskaos, hade vi en bra dag.
Lussekattsbak och dekoration av pepparkakshus.
Måste bara ge mamma en stor eloge för allt hon fixat med i helgen! Degar och grejjer och mat och allt!!!
Tack mamma! Du är bäst!!!

Nu tackar jag för idag och håller tummarna för min nya konsult som har sin premiärvisning i morgon!!!

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar