Translate

söndag 1 december 2013

1:a Advent

Ja, så var det dax att tända första ljuset.

Dagen har bjudit på kalenderöppningar av alla dess slag!
Paketkalender, tv- kalender, chokladkalender, hemmagjord kalender, uppdragskalender från skolan :-)
Så många kalendrar att jag glömde öppna MIN kalender!!!

Men men då får jag ju öppna två luckor i morgon ;-)

Jag har monterat ner studsmattan, släpat den över hela gården och tippat upp den mot huset så nu är det klart.

Vi har även varit på Julskyltning :-D
Älskar julskyltningen! Oavsett väder! Men det är klart att det är mer stämningsfullt om det ligger lite snö på backen :-)
Barnen tog lite lotter och vann paket, fiskade fiskdamm, hälsade på tomten :-)
Jag och tjejerna åkte ner själva, vi kom på att vi inte hade ätit nåt så vi delade på en pizza :-)
Farmor och Casper kom och mötte upp oss.
Vi köpte pepparkakshus och dekorerade ett när vi kom hem :-)
Nu ska det sättas ihop oxå :-)

Jag köpte oxå några lotter, och vann högvinsten :-D En 2,5 kg julskinka från Karelius :-D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar