Translate

lördag 29 mars 2014

När kroppen säger ifrån

(Men måste den ta i så???)

Igår natt vaknade jag och hade SÅÅÅ sjukt ont i magen, igen...
Men nu var det ett bra tag sen!

Jag gick ner på toa i omgångar. Tittade mig i spegeln och jag var likblek och svetten bara rann!
Provade allt men inget funkade!
Till slut hade jag så ont att jag spydde!
Magnus frågade till och med om vi skulle ringa ambulans.

Har inbillat mig att det blir bättre om jag äter, att det är när jag slarvat med maten och inte ätit tillräckligt som det blir värst, så jag slängde i mig en torr macka, en massa vatten, en probi mage och bäddade ner mig!
Heeelt slut var jag! Kunde knappt gå upp för trappen!

Kände att det onda började ge med sig och jag somnade äntligen. Efter några timmars sömn mådde jag lite bättre men var fortfarande liksom öm i magen och skakis.

Tog en liten promenad med Cilia för att plocka blåbärsris och få lite frisk luft 



Blev inte många knop idag kan jag säga, men jag gör som kroppen säger... Undrar bara varför den måste ta i så! Nåt lite lindrigare hade väl räckt ;-) Eller nej, då hade jag förmodligen inte lyssnat ;-)
Magnus har monterat ihop studsmattan så där har det bråkats och gråtits och krockats för fullt! Märks att barnen oxå e trötta! Casper ville gå och lägga sig strax före åtta ;-)

Kvällen (eller ja hela dagen) har spenderats framför brasan ute... Så skönt

Earth hour tjuvstartade vi med då jag hade på känn att barnen inte skulle orka hålla sig vakna

Och mycket riktigt

1 kommentar:

  1. Fy för sådan smärta. Det påminner om när jag hade gallstensanfall men det antar jag att du kollat redan? I allafall så fungerade det bäst med Voltaren eller motsvarande för den smärtan jag hade. Hoppas du slipper fler anfall.

    SvaraRadera