Translate

måndag 1 april 2013

Nåssetissar och Påskekorrar

Sitter och lyssnar på en katt som snarkar som en hel karl! (Eller som en hel jag kanske ;-) )
Det är helt tyst!
Barnen sover gott efter en härlig dag!
Vi har bytt ut Ciara, som sover hos farmor och kusinerna, mot Moa :-)

Idag slog det mig verkligen!
Våra små gofisar är inte så små längre! Nej, dom växer så det knakar!!!

Dom stora kom och frågade
"Snälla, kan vi få gå till skogen?"
"Ja visst! Gå hur långt ni vill bara ni hittar hem och orkar gå tillbaks."
"Jippiii!"
Sen drog dom. Jag kommer själv ihåg vilka spännande upptäcksfärder vi gick på! Så himla roligt!
Jag anser att dom bara växer av att få gå iväg själva. Vi litar på dom och det behöver dom få känna och veta :-)

Förutom upptäcksfärd har vi fått hem Mario och så har påskharen varit hit! Äntligen!
Jag tror allt att Mario har längtat hem lite i alla fall ;-)
Nu ligger han "upp och ner" och sussar så gott ;-)

Cilia har ritat "nåssetissaj" , ja Ciliska, inte allt för lätt att förstå ;-) Hon menade egentligen tomtenissar ;-)
Och hennes påskägg kom "påskekojjen" med ;-) Inte så lätt att hålla reda på alla harar, kaniner och ekorrar ;-)

Ja, en härlig dag med andra ord :-)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar