Translate

måndag 15 april 2013

Samvetet

Tänk att det är lika varje gång!

Kan ju inte påstå att det händer särskilt ofta, men dom få gånger det händer är det alltid samma visa.

Jag som brottas med mitt dåliga samvete för att jag ska åka bort, den hör gången på kurs i två dagar!

Det är klart att jag vet att Magnus fixar att vara hemma med barnen utan problem! Det tvivlar jag inte en sekund på!
Men det är nåt i hans tonfall som gör att jag får så dåligt samvete.
Jag vet att det säkert låter jätte dumt, men så är det.

För att kompensera hoppade jag över yogan, som jag egentligen verkligen hade behövt gå på, poppade popcorn, slog på en film och myste ner mig med barnen.

Ja, det blev ju bra det oxå :-)

Eftersom barnen har fått, vad jag tror är sandloppebett, så bäddade jag rent i alla sängar i hopp om att i alla fall några försvinner.
Har oxå gett order om att sovrumsdörrarna ska stängas... Chili behöver inte alls få gå loss i alla rum!

Cilia har varit hemma idag. Feber och snuvig.
Hon kom i morse och såg så där riktigt eländig ut med krökt rygg, huvet hängande framåt och armarna dinglandes längs sidorna... (Och sen jag som inte alls kan hålla mig för skratt...) -men hur är det Cilia? Frågade jag, - mamma... Jag tjoj jag e suk... Gnydde hon fram... Och mycket riktigt, feber hade hon.
Skruttan... Så vi har passat på att mysa riktigt ordentligt nu i alla fall :-)

Nähä, undra om dom har somnat... Ska hjälpa moster Maja med hennes surfplatta, sen måste jag packa och sen duscha, ja sen är det nog bara sängen kvar har jag en känsla av. Kvart över sex går bussen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar