Translate

söndag 18 maj 2014

Fantastiskt!!!

Alltså den här dagen!!!

Tyst retreat, vad är det liksom?

Hade aldrig varit på en innan, men nu har jag!

Kan vi bara spola tillbaka tiden sisådär 12 timmar så jag får göra det igen!!!

Helt fantastiskt!

Så otroligt nyttigt för både kropp och själ!

Att få vara i sig själv en hel dag.
Bara känna av, lyssna på kroppen, tänka, bearbeta, bara vara! I tystnad!

Vi fick även prova på regndropps massage (en massage med eteriska oljor) eller healing och rörelsemeditation!
Helt underbart!!!

Dagen gick så otroligt fort!
Det började kl 9, då fikade vi och fick "prata av oss", kl 10 då blev det tyst... Meditation... Sedan provade jag regndropps massage och gick sedan ut i solen... Där i solen har jag befunnit mig större delen av dagen, med en bok "Änglarnas medicin" så passande va ;-), mig själv och Jenny :-)
Vi visste väl inte riktigt hur vi skulle klara en hel dag utan att få prata (!!!) men det har gått hur bra som helst :-D

Vi fick lunch, fantastiskt god kräftsoppa, och fika, underbar morotskaka. Sen fanns det frukt, vatten, saft, kaffe och te som vi kunde gå och ta när vi ville.

Körde två pass rörelsemeditation, ett på förmiddagen och ett på eftermiddagen.

Kl 17 samlades vi och avslutade meditationen som vi började med och vid 18 var dagen slut :-)

Och allt detta under tystnad!!!

Det svåraste var att inte säga "prosit" när nån (Jenny) nös ;-) eller att inte hälsa när man mötte någon och vid maten! Att inte få prata när man äter!!!

Men så otroligt skönt!!! Att bara få känna och vara en hel dag!!!

Jag rekommenderar det för alla!!!

Nu ska jag somna med lugnet fortfarande närvarande och regnet smattrandes utanför fönstret...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar