Translate

torsdag 15 augusti 2013

Läslust

Vi har fått turen att få barn som gillar att läsa!
Casper är jätte duktig!
Ciara tränar och tränar, det går bättre och bättre så klart.
Cilia hon känner igen bokstäver och kan säga dom.

Jag har alltid läst för dom och älskar att läsa själv oxå så det har liksom varit helt naturligt. 

För ett tag sen beställde jag hem ett paket från "Goboken"!

Vi har prenumererat på andra serier från dom förut!
En handlade om siffror och att lära sig räkna och en var en fakta serie.

Nu tyckte jag då det var passande med en "Lär dig läsa" serie :-)

Idag kom då ett paket från Goboken
En skrivplatta, en väska, en bok med frågor och svar med flikar, två lättlästa böcker och en bok till föräldrarna om att lära sig läsa :-)

Fina bilder och stor text. Ciara kämpade sig igenom båda två!
Jätte duktig! Hon blandar ihop l och j, och e och a :-) Det är inte så lätt det här ;-)

Boken med "frågor och svar" var jätte rolig!
"Vem gjorde den första chokladkakan?"
"Hur många hårstrån har man på huvudet?"
"Hur djupt är havet?"
"Vem byggde pyramiderna?"
"Varför har tigrar ränder?"

Ja en massa frågor och svar på alla möjliga saker!

Ciara har redan bestämt att hon ska ta med den på fritids i morgon ;-)

Läser ni för era barn eller själva?



1 kommentar:

  1. Jag är en riktig bokslukare och skulle inte kunna leva utan böcker så jag har alltid tyckt det är viktigt att läsa för barnen, jag har läst för dom sedan dom var bebisar och dom älskar fortfarande att krypa upp i famnen och lyssna när jag läser. Nästan varje kväll blir det en bok, när jag har tungt med andningen går det inte så då läser oftast Gabriel för mig och Clara. Superbra träning :-)
    Jag hoppas att dom kommer bli bokslukare i framtiden för finns det nåt bättre?
    Kram Catarina

    SvaraRadera