Translate

söndag 28 februari 2010

Miniskidor! Varför har jag inte köpt sånna tidigare????

Ja jag säger bara "KÖP MINISKIDOR TILL ERA BARN"!!!! Alltså, hela dagen igår och hela dagen idag har barnen åkt!!! Att jag inte köpt det tidigare!!! Fastän Ciara tyckte att hennes va så "halkia" hehe... men hon hade minst lika roligt med att titta på Casper och Texas :-D.

Mitt i all miniskidåkning blev det så klart lite fika pause, sååå himla skönt att kunna fika ute!!!!
Idag fick Magnus visa mig hur man kör snöslungan oxå, så nu kan jag det :-D


Cilia myser nerbäddad i vagnen... Hon hade fullt upp att hålla kolla på vad alla gjorde ute...


En ny lek... hoppa ut genom lekstugefönstret, ner i snön... Är mest glad att dom inte försökte ta sig upp på taket!!!

Efter lek och lunch åkte Lisa och Tex hem till Borlänge igen... TRÅKIGT!!! Barnen har så himla roligt när dom träffas!!! Synd bara att det blir så sällan... men det gör väl kanske att det blir ÄNNU roligare när dom väl ses.

På eftermiddagen skulle jag åka och handla, tänkte att jag skulle ta med mig Casper och Ciara så jag gick ut och ropade på dom... inget svar.... ropade igen... inget svar... ropade igen och började gå runt huset och kolla efter dom.... inget svar.... "men gud, tänk om det har rasat snö över dom från nåt tak och dom ligger under" tänkte jag... letade och letade... ropade och ropade... inga svar!!!!! Gick ner mot verkstan... inga barn där heller... "MEN GUD VART ÄR DOM????" Gick tillbaka upp längs vägen... då såg jag att det lyste i grannens grage så jag gick dit... Johodå, mycket riktigt, dom hade gått in till Martin i garaget och stod och tittade när han städade sin bil!!!!! UNGAR!!!!! Dom skrämmer ju slag på en!!!!! Ja... jag var mest glad över att dom inte låg begravda under snön nån stans kan jag säga!!!!

Nu sitter jag i soffan och väntar på att tvättmaskinen ska bli klar... men jag tror inte att jag orkar vänta nå längre... ska hoppa in i duschen och gå och lägga mig, för i morgon ska jag JOOOBBAAAA :-D !!!!!!
Vill ju va pigg och fräsch första dagen i alla fall ;-).

Tänk på att "Livet blir vad du gör det till". Jag e så lyckligt lottad att ha en underbar familj och ett jobb som jag älskar! Jag ska se till att mitt liv blir ett bra liv som jag kan se tillbaka på och bara le åt :-D Gör det du med!

Ha dé!

//Tite

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar