Translate

tisdag 2 februari 2010

Typiskt att vi hade så bråttom....

Idag har jag varit med mamma till Mora. Vi åkte så att vi skulle hinna kika i lite affärer... det blev Noret först... Skulle kolla in present till Casper och så ville vi så klart kolla in lite kläd-rea.
Hittade typ en sån där "Illumination Station" som jag sett innan. Samma princip men lite billigare... gjorde inte så mycket ;-). Sen har han kommit in i en "utklädningsperiod" eller vad man ska kalla det... så mormor köpte lite riddarkläder och guldpengar, och jag ett svärd. Så nu ska han få leka riddare hehe...
Sen gick vi upp på KappAhl en sväng. Det var såååå skönt att få handla utan barn, men man e ju inprogrammerad så rätt som det var kunde jag komma på mig själv med att stå och lyssna om jag hörde dom nånstans hehe... Hittade lite kläder oxå... ett par jeans till mig (2 storlekar mindre än sist kag köpte :-D ), ett par jeans till Ciara, en t-shirt till Casper och en klänning till Cilia. Tror det gick på 170:- !!! Då är det roligt att handla ;-).

Vi skulle va på lasarettet typ kvart över elva, och när vi ska åka från parkeringen så har en långtradare kört fast och lyckats "trassla in sig" på refugen, mellan två skyltar, in till parkeringen så det gick varken att åka in eller ut... kul... såg hur mamma började titta på klockan, men efter lite lirk kom han loss, som tur va!
När vi va klara på lasarettet hade vi typ en och en halv timme på oss innan vi var tvungna att åka hem igen. Vi valde mellan Noret igen, ICA Maxi eller stan... det blev stan... köpte en Foundation- Max Factor som fått bäst i test. Måste ha nåt som går fort nu när jag ska börja jobba... känner jag mig själv rätt så kommer jag INTE ha tid att stå och joxa nå väldigt länge på morgonen ;-).
Vi träffade mina kusiner, Madde och Drea (eller Wetten som jag tror han kallas nu mera), inne på H&M. Det är så synd att man träffas så sällan, men tyvärr är det väl så... Nästa gång jag e till Mora ska jag se till att ha barnen med mig, så kanske vi kan åka till Madde och leka lite med Elina, hon e ju lika gammal som Ciara :-D.

Nu sitter jag och väntar på att Cilia ska somna. Det blev sen nattning ikväll... så blir det ibland... Ciara somnade på soffan typ kvart över fyra... men hon va så trött att jag inte kunde hålla henne vaken... hon får va hemma i morgon oxå, men Casper ska få åka och leka lite på dagis, och visa upp sin glugg ;-)

Ha dé!

//Tite

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar