Translate

torsdag 29 november 2012

Gulle gull och plutti nutt

Eftersom jag är en sån människa som säger vad jag tycker och tänker, så blir jag lite förvånad hur vissa reagerar när man skriver nåt som inte är guld och gröna skogar.
Så för dem som vill ha gulle gull kommer det här:
"Ska vi plocka körsbär i min trädgård du och jag, trall la la..."

För dom som gillar mitt vanliga pladder kommer det här:
Magnus var på bvc idag, med Lotta på bråkmakargatan. Vad är det hennes pappa säger, att hon är envis som en gammal get! Det är våran Lotta oxå kan jag meddela. Eftersom hon hade sett fram emot sprutan, ja på riktigt (!!!) så gick det momentet hur bra som helst!
Resten då, att öppna munnen och prata-nej, att rita/skriva nåt-nej, att stå på ett ben-nej, att hoppa på ett ben-nej, att låta doktorn titta på ryggen-nej...
Ja, mäta, väga och lyssna på hjärtat lyckades dom med i alla fall ;-)
Vad ska det bli av denna dam mån tro...

3 kommentarer:

  1. Hon kommer att bli chef en vacker dag seddu =)

    SvaraRadera
  2. Är det verkligen nån som egentligen gillar det där ständiga gullandet utan konsistens i? Nä bättre att stå för vem man är och vad man tycker och att livet inte är såååå underbart alla dagar.

    Din dotter.. hon kommer antagligen att bli en lika förtjusande kvinna som sin mor en dag.

    Kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag inbillar mig ju att vill man bara ha det där gulligullet, så får man nog stänga sina ögon och drömma sött.
      Nej, hur är det dom säger, "Var dig själv, ingen annan är det" ;-)
      Och Tack! Ja, hon kommer bli nåt skapligt, lilla Lotta" ;-)
      Kram

      Radera