Translate

söndag 25 november 2012

Pysseldag!

Små vita fina flingor har dalat ner hela dagen!

Nästan för små, men dom säger att det ska komma mer till veckan, så det räcker och blir över ;-)

Vädret passade ypperligt för pyssel. Det riktigt hördes hur flingorna viskade "pyssla, pyssla".
Sagt och gjort, pyssel blev det :-)

Mormor kom in en sväng på kvällningen så jag passade på att ge henne en adventspresent som jag köpt. En Te-adventskalender :-D kan det finnas nåt mer passande till min kära mor!!!
Alltså en adventskalender med 24 olika tepåsar, en till varje dag fram till jul :-D

Pyssel ja, hade massor med mossa som jag inte riktigt visste vad jag skulle göra med, men nu har jag gjort mig av med lite i alla fall ;-)

Sen har jag länge varit sugen på att göra lyktor, ni vet med äggvita och socker, Gulli hade lagt upp en jätte bra beskrivning på sin blogg, så det blev några sånna oxå :-) Dom är nästan klara... lite band måste på såklart ;-)
Kan ju oxå tillägga att vi numera har glitter i HEEELA huset!!!!!

Kram på er!

1 kommentar: