Translate

fredag 16 november 2012

Knepigt

Konstigt hur det kan va.
Varför måste allt som händer vara koncentrerat till en tidpunkt?
Ja, eller i det här fallet årstid.
Hösten.
Om jag inte älskat hösten så otroligt mycket som jag gör, hade den tagit knäcken på mig för länge sen.

Den 17 november.
Ett till sånt där datum som aldrig kommer att försvinna.

Att stå i hissen på Falu lasarett, påväg upp till kvinnokliniken, tillsammans med glada nyblivna föräldrar.
Se dom små bäbisarna.
Möta dem i korridoren och veta att för våran del var det över.

Jag fick föda ut dig, du lilla lilla människa.
Vi fick hålla dig, liten som en docka, en sovande docka. Först ville jag absolut inte, men idag är jag otroligt tacksam för att vi gjorde det.
Det var vår enda stund med dig.

Som tur var fick vi sedan tre underbara gofisar som förgyller våra dagar.

Det finns så klart nån mening med allt, även om det är svårt att se alla gånger.
Vem vet, vi kanske inte haft dessa 3 guldklimpar om det inte blivit som det blev.

Kram

6 kommentarer:

  1. Jag täffade dig och bytte några ord då du väntade det lilla livet. Jag lyckönskade er och tankar om att det inte ska gå bra finns ju aldrig. Tror att vi träffades på Orrskogen av alla ställen om jag inte minns fel. Nu har jag en annan insikt i livet, det är att man inte ska ta saker för givet.

    Kram till er alla.

    SvaraRadera
  2. Ja det här livet och den här hösten och vintern.
    Bara Kram helt enkelt

    SvaraRadera
  3. Stor kram Titti.
    Det smärtar att bara tänka tanken.

    Krama dina 3.

    /// F

    SvaraRadera
  4. Jag visste att livet prövat dig/er, men det här.... Tårarna trillar, önskar ingen detta.. Kram

    SvaraRadera
  5. Men vännen då!! Sånt måste du berätta! JAG vill finnas där för dig såsom DU finns för mig!! <3

    //"H"

    SvaraRadera