Translate

måndag 29 oktober 2012

Jihoo eller Jaha...

Tänk att det alltid kommer som en chock för vissa.
Vi vet ju  ATT den kommer, varje år, inget undantag i år heller...

Jag menar förstås snön!!!
I morse när vi vaknade var det vitt, vitt, vitt, så långt ögat kunde nå!

Barnen jublade, jag morrade lite över att bilen var översnöad. Men det gick över ganska snabbt... Casper sopade med glädje av bilen och jag hörde... det där ljudet som blir av snön... liksom dämpat... världen blir vadderad, så härligt!
Tyst, ljust, härligt!

Att det sen inte var plogat ens efter stora vägen vet jag inte riktigt vad jag tycker om...
Vi tog oss dit vi skulle och det är väl huvudsaken antar jag ;-)

Kvällens uppgifter... Leta fram sista vinterkläderna och plocka bort sommarkläderna... Bygga snölykta!... Tvätta (men det gills liksom inte känns det som...)
Resultatet av den roliga aktiviteten ;-)

Oj vad dom har lekt i snön!!! Så himla roligt att se!!! Superglada, supernöjda!
Himla bra reflexer hade Ciara på sin overall såg jag oxå ;-)

Ja, nu hoppas vi så klart att den ligger kvar ett tag snön oxå, jag menar när den nu väl har kommit ;-)
Magnus har fått skotta snö oxå! Invigt nya snöskottaren ;-) Den funkade klockers :-)

Ett tips inför morgondagen... om du tittar ut genom fönstret och det yr snö förbi fönstret, blåser och snöar som bara den, tänk då efter en extra gång ifall du verkligen MÅSTE ta bilen och bege dig ut i detta väder. Du kan förmoda att det kommer vara halt, moddigt och snöigt på vägen, vart du än ska åka... Detta kan jag säga TROTS att min "spåkula" är trasig ;-) (JA, jag är IRONISK!!!)

Kram på er!




1 kommentar:

  1. Såväl din positiva inställning, underbara glädje över barnen och din ironi är suverän. Blir glad av att läsa det du skriver :)

    Kram

    SvaraRadera