Translate

fredag 8 mars 2013

Fantastiskt!

Den här dagen blev precis så bra som jag trodde, om inte ännu bättre!

Slutade till lunch och susade upp till Fors för att hinna med tjejernas skidtävling!
Jag hann precis!

Och alltså vilka HELT otroligt duktiga barn! Och vilka helt underbara "fröknar" eller ja, pedagoger om det ska vara korrekt ;-), som fixar och ordnar allt så himla bra!!!


Dom kämpade och kämpade under en klarblå himmel och fick Guldmedaljer allihop!!!
Jag är så glad att jag kunde ta ledigt och vara med!!! Fika bjöds det också på denna superfina dag!

Vi fick med oss tjejerna hem, Casper följde en kompis.
Väl hemma tog vi plats i solen, det var sååååå skönt! Höll på att somna flera gånger till bakgrundsljud som takdropp, fågelkvitter, skratt och skrik :-)

Tjejerna fick till och med äta ute! DET måste vara ett riktigt vårtecken!

Hämtade hem Casper och nu sitter vi här allihopa.
Vi har tittat på "Jonja Undejbej", ja alltså översatt från Ciliska till svenska är det Ronja Rövardotter ;-)

Casper frågade när han kunde få göra läxan (!?) Ja... när du vill svarade jag!
Han gick och hämtade boken. Ena läxan gick ut på att man skulle föreställa sig själv ståendes med en ballong i högra handen, sen skulle man rita av sig som man skulle se ut bakifrån. Caspar sa direkt -Men det kan jag inte! Jag frågade varför? -Ja, men jag kan inte rita med vänster hand och jag har ju en ballong i höger! ;-)

Jag bara fullkomligt ÄLSKAR hur barn tänker!!!!

Nej, nu ska vi se klart på Arthur och Minimojerna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar