Translate

söndag 10 mars 2013

Tänk vad dom kan

Ja dom är duktiga dom små liven...

Cilia har bland annat lyckats fastna med ena fingret i en innerkruka, tack och lov... för jag fick klippa loss den!
Barnen, ja alla tillsammans, har lyckats frysa vattenpumpen i huset... ja, det behövs inte så mycket... en källardörr på vid gavel kan ställa till med mycket kan jag lova... Som tur är, är det åtgärdat med hjälp av en kupévärmare.
Dom har även haft party i vår jordkällare... Jag är mest förvånad att dom ens vågade gå in där med tanke på att Casper dragit både den ena och den andra historien om någon som hade dött där inne... hm... Ja, numera är det krossade glasburkar och gammal sylt både här och där! Och JA den är gammal, VI har då inte ställt in nån sylt där och vi har bott här i typ 10 år!!!

Mera då, tja, dom har dammsugit, tillsammans... Efter att ha bråkat om VEM som egentligen skulle dammsuga...
Dammsugartåg

Jag har FÖRSÖKT plocka undan på köksbänken! Jo, jag lovar, det FINNS en köksbänk där under nånstans!

Jag hittade den!!! Ja, det ska väck en hel del mer saker, men just nu ser det ut så här, och i morgon kommer den va täckt av saker igen.......

Har hittat dessa små sötnötar. Jag började måla dom för... tja... vi kan säga x-antal år sen... Det är bara, hm... "bara", ögonen kvar... Får väl se om jag hinner färdigt med dom till den här påsken ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar