Translate

söndag 24 mars 2013

Tänder ett ljus

En kväll/natt när vi gått och lagt oss i helgen, och jag höll på att somna, började jag drömma jätte konstigt. Eller så där halvdrömma som man gör ibland alldeles innan man ska somna!
Jag kommer bara ihåg att det var jätte sorgligt och att jag var jätte ledsen!
Tyckte det var lite konstigt för känslan var så stark, men jag tänkte inte så mycket mer på det.

Ikväll fick jag reda på att en kollega i grannkommunen gått bort den natten.
Hux flux bara!
Jag tolkar det på mitt sätt och pusselbiten föll på plats.
I alla fall tror jag det.

Tänder ett extra ljus ikväll.
Ta tillvara på livet medans du lever.

Mina tankar går till de anhöriga.


1 kommentar:

  1. Livet far fram på sitt alldeles hänsynslösa sätt överallt, verkar det som. Så tragiskt när det är nån relativt ung. Tankar till familjen, tankar till dig.
    Jag hade tolkat det hela precis som du.
    Kram!

    SvaraRadera