Translate

onsdag 22 augusti 2012

En dag

Ja Casper hann i alla fall vara i skolan en dag den här veckan... Måndagen...
Sen fick han feber... tisdag morgon hade han 38... nähä... ingen skola... ursur var han på mig!
Först för att han inte fick gå till skolan och sen för att han inte fick vara ute och leka med Ciara när vi kom hem...
Ja... hur orkar dom???
Med hög feber???
Men det spelar liksom ingen roll, 38, 39, 40...? Och?
Dom är ju inte som "normala människor" när dom har feber direkt!

Men jag har varit en URTASKIG morsa denna vecka, för e man hemma och e sjuk, då e man hemma och e sjuk!
Då e man inte ute och leker eller nåt annat "roligt", man sitter och vilar och blir frisk.
Det ska inte va roligt att va hemma och va sjuk!
Ja, nu menar jag ju inte att jag torterar barnen när dom e sjuka då. Jag menar bara att e man sjuk, så e man sjuk helt enkelt!

Inget konstigt med det tycker jag då!

Nej, nu ska jag bädda ner mig, trött som jag vet inte vad!
Är det höstrusket?
Men jag gillar ju hösten!
Nej, jag ÄLSKAR hösten!
Att få mojsa på sig mer kläder!
Det blir mörkare och vi får tända en massa ljus!
Tända en eld i brasan och krypa ner under filten...

I och för sig så har ju "sommaren" bjudit på höstväder den oxå, så det kanske är därför... Vi har redan haft höst hela sommaren!?

Kram och Gnatt på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar