Translate

söndag 12 augusti 2012

Inte riktigt som vi tänkt...

Idag skulle vi ju då ta den där premiärturen på cykel!
Hm... Ja... Det blev som sagt inte riktigt som vi tänkt oss...
Inte för mig och Cilia i alla fall ;-)

Vi cyklade "Eriklarssonvägen" upp i skogen, som TUR var drog vi inte iväg upp till stora vändplanen utan den andra vägen, till den lilla...
Där tog vi en liten pause, såg att det var nåt knas med bakdäcket... jo då... ytterslangen glipade och innerslangen liksom "pös ut"...
Hm... undra hur det här går då...
Vi började trampa tillbaka, men det gick inte så bra... slangen åkte så klart ut ännu mer och däcket tog i...

Jaha, bara för mig och Cilia att parkera cykeln och gå hem då!
Men det blev en mysig promenix istället.

Stannade och plockade lite blåbär på "Blåbärsberget" som barnen döpte det till ;-)



 "Mamma, om du sej ett blåjuj så måste du skjika BLÅJUJ!"
Blådjur... blådjur... hm... Jaha! Du menar Rådjur! 
Undra hur hon tror att ett "Blådjur" ser ut ;-)

 
 Trodde först det var en "myrstack" men det var ett SPINDELBO!!! BLÄ!!!!!

När vi kom hem tog vi bilen och åkte och hämtade cykeln. Bilväg nästan hela vägen, fick bäda cykeln sista biten... Om den var tung... JA!!! Men träning, träning ;-)

Nej, nu ska jag mojsa ner mig i soffan under filten. Just ja... ska förbereda kläder till barnen, och till mig själv kanske ;-) Men först soffan och filten en stund :-)

Jag är ju ganska dålig på att visa bilder på mig själv här på bloggen, men det är ju för att jag "alltid" står bakom kameran ;-)

Så här ser jag ut idag, om ni nu skulle vilja veta ;-)
Har inte riktigt bestämt mig för om jag gillar eller inte gillar "genomskinliga" tröjor...
Den här gillar jag dock skarpt, ångrade ihjäl mig för att jag inte köpte den när vi var hos systeryster, så när vi var på Förkonferens sprang jag in och köpte den ;-) Brukar dock ha linne under ;-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar