Translate

fredag 24 augusti 2012

"Ja må hon leva"

Idag fyller världens bästa mamma och mormor år :-D
STORT GRATTIS TILL DIG MAMMA!!!
Tre fnissiga godingar räckte över var sitt paket ;-)
Vad hon fick... Ja, om jag säger så här... Det måste va väldigt roligt att ha barn som säljer PartyLite när man fyller år ;-)
Annars då... Magnus har åkt och kommit fram, skönt :-)
Jag proveldar lite nya dofter, tror jag har hittat en ny favorit ;-) eller ja... En?...
Barnen däckade över-över-övertrötta!
Vi hann i alla fall skypa med Lillstrumpa från andra sidan jordklotet, typ ;-), men helt sjukt att dom har samma tid som oss! Fattar inte sånt där...
Än mindre fattar jag det jag fastnat i på tv... Hubbles teleskop! HEEELT OFATTBART!!! Vad vi delar universum med! Det är ju helt otroligt! Vilka bilder det tar!!! Och vad då... Stoftmoln som är så täta att det tar två år för ljuset att nå igenom! Galaxer, supernovor och solsystem som ligger flera miljarder ljusår bort! Hallå! Det tar 2,5 miljarder år för ljuset att nå oss! Det vi ser NU hände för 2,5 miljarder år sen!?!?!?
Nej, överkurs!!!
Men det är helt makalösa bilder och otroligt intressant!!!
Och en del tror att vi är "ensamma". Jo tjena! Dags att vakna kanske!
Kram och Gnatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar