Translate

söndag 26 augusti 2012

Paj

Det är så likt mig så det finns inte, att komma på halv elva på kvällen att jag skulle ju göra paj av tacofärsen!!!
Inte törs jag vänta till i morgon heller!!!

Jaja... nattuggla som jag e så känns det som det kvittar ;-)

Dagen har varit riktigt bra!
Började med lite hallonplockning, nej vi pallade inte.
En vänlig själ ringde mig faktiskt och frågade om vi ville ha hallon! Det var bara att plocka av buskarna!

Vi lyckades få ihop nästan en liter!
Barnen ville ha hallonpaj, men när jag sa att vi skulle åka ner och köpa vaniljsås ångrade dom sig ;-) (och tror ni jag kom ihåg det när vi ändå var ner senare... Nej då...)

 Cykeluppvisning hann vi oxå med ;-)
Ciara poseade, det var väldigt viktigt att benet var så där böjt på rätt sätt ;-)
Det blev nämligen fel några gånger, och då var hon tvungen att cykla och vända så vi skulle få till det rätt ;-)

Casper han hoppade och hoppade :-)

Cilia har konstaterat, med gråten i halsen, att "Det blev en dag utan pappa det häj" ;-)
Sen klädde hon ut sig
"Du kan kalla mig pjinsessan jos"
Prinsessan jos? frågade jag...
"Nej, inte jos, JOS!"
hm... ja,,, jos?...
"Nej mamma! JOS"
Jaha! ROS!
"Ja just det mamma, pjinsessan JOS!"
Hon är bara för härlig.

På kvälls kvisten ropade Gulli och frågade om vi ville ha lite mjuk pepparkaka! Det hade blivit för mycket smet till formen, så det blev en liten extra!
Vi är ju inte allt för svårövertalade, så det blev lite kvällsfika ;-)
Jätte god var den!
TUSEN TACK Gulli!!!
Men jag vet inte vart det här ska sluta, om vi ska få sånna godsaker ;-)
Vi hade ju även tidigare fikat på "kalla-det-vad-du-vill-bollarna" som vi fick igår ;-)

Efter Bolibompa visade det sig att det var "Dårfinkar och Dönickar" på tv!!!
Herre gud!!!
Vilken nostalgitripp!!!
Och barnen satt som klistrade! Tror aldrig att dom har suttit så stilla till något barnprogram nånsin!!!
Det måste alltså va så att det "var bättre förr" ;-)

Nej, nu är pajen klar och jag ska bädda ner mig.
Kommer dock att kolla dörren en extra gång och se till att nyckeln är på insidan, för "grannarna" nere vid vägen förde sånt liv ikväll att jag var tvungen att kolla så dom inte var nere vid verkstan. Vet inte vad dom gjorde! Kastade stenar gjorde dom i alla fall, så det storsmall!

Ja jag vet inte, kanske är deras sätt att festa på ;-)

Kram på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar