Translate

söndag 26 augusti 2012

"Tryck gilla"

Alltså jag blir galen på alla dessa "Tryck Gilla"

"Om du älskar dina barn- Tryck gilla"
"Om du älskar dina föräldrar- Tryck gilla"
"Om du saknar någon som är i himlen- Tryck gilla"
"Om du älskar dina syskon- Tryck gilla"
"Om du tycker synd om dessa barn (och sen en bild på ett stackars utsvultet barn)- Tryck gilla"

Vad är det för fel!
Naturligtvis älskar jag min familj, tycker jätte synd om alla svältande barn i hela världen och saknar de som inte finns med oss längre, men jag tänker inte visa att jag gör det genom att "Tycka gilla"!!!!

Har folk så svårt idag att tala om för varandra att man älskar någon att man måste visa det genom att trycka gilla?

Och fattar inte folk annars att man faktiskt kan göra det ändå, även om man inte trycker gilla? "Nähä, hon har minsann inte gillat den där statusen om att älska sina syskon, visste ni att hon inte älskar dom!"

Tala om för dina nära och kära att du älskar dom istället och skänk en slant till någon organisation som hjälper alla dessa fattiga barn.
För det finns INGEN gillaknapp i hela världen som kan fixa det!




1 kommentar:

  1. Är det nu jag ska trycka gilla måntro ;) Nej, allvarligt så håller jag med dig. Mycket gillande och det är ok för dem som vill, men för dem som har andra sätt att gilla hoppas jag att det inte ses som att inte gilla, för då har det nog spårat ur rätt rejält.

    Kram!

    SvaraRadera