Translate

måndag 18 februari 2013

Det gick vägen

Har satt ner rumpan i soffan efter ett jätte jobbigt, jätte skönt yogapass!
Fick svettas som en liten blå!
Riktigt härligt!

Innan idag hade vi tid med Ciara för synundersökning.
Det var fjärde gången i ordningen.
Dom två första gångerna var Magnus dit med henne, men hon blåvägrade. Sprutan gick hur bra som helst men inte synundersökningen inte, nej nej.
Den tredje gången glömde vi bort det, totalt, men det var i den vevan vi va hemma och var sjuka hela familjen så jag skyller på det ;-)

Så idag var det alltså dax igen.
Hon sa redan innan vi satte oss i bilen på dagisparkeringen "men tänk om jag inte vill! Jag vill nog inte" Då sa jag att då kommer vi få hålla på och åka så här fram och tillbaka, boka tid- åka dit, boka tid- åka dit ända tills hon gör den här undersökningen. Alla barn gör den, så är det bara. Man vill bara kolla så att dina ögon ser bra.

Vi kom dit en stund innan. Hon hann rita en teckning till Meja, något som hon oxå hade vägrat göra innan ;-)
Meja kom ut och hämtade oss, hon hade med en ny tjej som höll på att lära upp sig, jag tänkte att jaja då kan vi åka hem då. Nya människor och Ciara är inte världens bästa kombination...

Men det gick HUR bra som helst!!! Inga problem alls!
Hon satt o mitt knä och fick säga vad det var på symbolerna.
Jag tror hon växte flera centimeter bara av att våga göra det! Så härligt att se!
Synen var jätte bra.

När vi var klara åkte vi på kaféet och fikade :-) bara hon och jag :-) Det var sååå mysigt! Vi skrattade och hade jätte roligt! En riktigt riktigt bra eftermiddag :-D
Vi slank även in på Bokhandeln, där vi hittade en fin ring och en nyckelring ;-)

Ja, det blev en riktigt bra dag det här.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar