Translate

måndag 25 februari 2013

Fin dag!!!

Ja, det blev en riktigt fin dag!

Efter lunchen sa Vivi (min andra hälft på jobbet) "Men ska du inte åka hem när det är så fint väder?"
Ja... ja, men det kanske jag ska...
Sagt och gjort, kompade ut och åkte hem, sjasade ut barnen i SOOOOLEN och satte mig på en stol i solen!
TACK Vivi :-D !!!

Alltså det går ju inte att beskriva känslan ens.
Sitta i solen, höra barnens skratt (och bråk och tjafs).
Lyssna på takdroppet (och vara livrädd att barnen ska glömma mitt tjat om att man INTE får gå efter husväggar nu när allt smälter), höra vårfåglarnas kvitter och bara känna värmen från solens strålar!


Vi passade på att fika i solen jag och tjejerna :-)
SÅÅÅ himla mysigt!!! 

 Så här lekte Casper igår... idag var han inte alls sig själv.
Hans tur nu?
Han har haft ont i magen, men var med ute lite i alla fall, tills han gick och la sig i en snödriva...

Cilia gick runt i sin "pjinsesskjona" och sitt "pjinsessnattlinne"
"Mamma, ska vi pussas?"
Självklart min gofisa :-)

Ciara ger utlopp för all den energi hon samlat på sig när hon var sjuk... Ja, jag vet att det bara var en dag... MEN ÄNDÅ!!! Det räcker gott och väl kan jag lova ;-)
"Mamma, ta ett kort på mig när jag håller i dom här ljuslyktorna!"
Öh... okej...

Nej, nu ska jag se om jag hittar nån filt nånstans... dom tycks försvinna... tror dom blir kojor lite här och där...
Tulpanerna blir bara finare och finare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar