Translate

söndag 19 maj 2013

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig

Började dagen med att brödet var helt slut! Typiskt... Vad skulle vi nu äta till frukost?
Jag gjorde helt enkelt vad man gör om man vill ha bröd och inte har nåt... Bakade!
Jo jag lovar! På riktigt! Dock superenkla scones med flingsalt och pumpakärnor, men ändå! Jag bakade!!!

Så himla gott och barnen älskade det :-D

Får nog se till att det är slut på bröd fler gånger ;-)

Sen flöt dagen på bra. Casper åkte till en kompis och lekte och tjejerna tog en promenad med mormor :-)
Jag hjälpte, eller nja... stjälpte kanske hellre, morfar byta däck på min bil, ni vet skomakarens barn ;-)

Magnus tände grillen, fullt med halvfärdigt kol från igår kväll, perfekt!
Rätt som det är hör jag hur han hojtar till.
Går ut och kollar vad som händer, då har det sprätt upp glöd, rakt i ögat!
Försöker fota med macroobjektivet för att se hur det ser ut, ja jag vet... Fotonördar ;-)
Jag ser att han har en grå fläck mitt i pupillen och det syns på kameran oxå.

Han ringer 1177 och dom tycker att han ska åka in direkt.
Ja, tänk vad bra det är att bo granne med mormor och morfar!
Barnen fick vara där och vi åkte på en väldigt oplanerad tripp till Mora.
Läkaren skrapade bort lite kol och aska som bränt fast. En liten skada på hornhinnan men det ska läka av sig självt.
Han fick ögondroppar som han ska ta ett tag.

Så nej, det blir inte alltid riktigt som man tänkt sig.
Men vi ser det positiva i det hela, vi fick åta helt i lugn och ro, helt utan tjat plus att nu har vi ju middagen för i morgon klar ;-)

Dessutom passade jag på att hämta ut ett gäng "små varelser" som väntade på mig :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar