Translate

söndag 27 maj 2012

Mors dag

"Mamma, idag äj det din födelsedag!" var det första Cilia sa när jag såg henne i morse, förlåt, förmiddags... världens sovmorgon startade jag dagen med ;-)
Förklarade att idag var det alla mammors dag, "Åh, jag ska oxå bli mamma när jag blir stor!" säger Ciara... Ja, det tror jag säkert ;-)

Vi har varit ute i det underbara vädret hela dagen, ja hela helgen faktiskt... Såg inte så bra ut på prognosen till veckan... regn och kanske till och med snöblandat!!!!!! Hoppas innerligt att den var FEL FEL FEL!

Farmor, mormor och morfar kom hit och fikade och myste i solen.








Farmor och mormor fick var sin present ;-)


Jag fick oxå jätte fina presenter! Blommor och choklad! Fina kort och en blomma som Cilia planterat :-D





När vi fikat klart gick vi ner på Utänne!
Det är SÅÅÅ fint där nere!
Synd bara att det är ockuperat av hästar hela sommaren så man inte kan va där!!!!!!
Får passa på nu innan dom tar över... Tänk om dom kunde dela av och ha hästarna där på halva och sen kanske byta till andra halvan efter halva sommaren! Då kunde vi få njuta lika mycket allihopa av denna underbara plats!

Mycket intressant att studera där en bäver varit framme









Insåg att Casper inte fastnat på nästan några kort alls! Han hade för bråttom och hade inte tid att gå sakta med mig och tjejerna ;-)

Väl hemma igen fick jag barnen att städa lekstugan! Jätte duktiga var dom!
Dom hade såååå tråkigt! Kunde inte hitta på nåt alls!!!
Men städa lekstugan så kan ni fika där sen... JA!!! vilken bra idé!
Dom plockade ut alla möbler och saker, sopade och fejade, sen in med allt igen.
SÅ himla duktiga! Och fika fick dom med så klart...

Cyklat har vi hunnit med naturligtvis.
Lortiga barn e friska barn, visst är det väl så ;-)
Här har Gulli precis bjudit på en GRYMT god morsdagtårta!!!

På kvällningen grillade vi kyckling som Magnus haft i marinad sen igår... SÅÅÅ grymt gott! Gjorde matlåda, men glömde bort att jag inte behöver den i morgon...
Då bär det av till Falun igen, sista gången för nu! Den här gången får jag sällskap av Helene och Mona, Telefonistplatsutbildning står på schemat. Det ska bli SÅ roligt!

Rödrosig och nyduschad... Men vägrade somna ;-)

Tackar för en SUPERBRA morsdag!!! Kommer nog inte va lika svårsövd som damen här ovan ;-)

Kram och Gnatt på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar