Translate

torsdag 10 maj 2012

Det var väl bra då

Återkoll och förnyande av recept på p-piller stod på agendan idag.
Har haft dom på "prov" eller vad man ska kalla det... två månader har jag ätit dom.

Hon kollade blodtryck, det var lågt och bra... Alltid något.

Angående vikten så gjorde hon tydligt klart att det är vanligt att man går upp i vikt när man äter p-piller. Hormonerna gör tydligen att man blir hungrigare än vanligt.
Jag ställde mig på vågen... och hade gått ner lite mer än ett kilo sen sist! Fick mycket beröm för det ;-) Hon vet att jag kämpar, och var väl därför EXTRA tydlig med att tala om att det är helt normalt och väldigt vanligt att man går upp ;-) .

Så ja, det var väl bra då!
Inga andra biverkningar har jag känt av heller, så vi kör väl på då!
Nästa koll blir om ett år!

Kram och Gnatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar