Translate

tisdag 29 maj 2012

Lika som bär

Magnus la ut ett foto på Ciara idag.

SÅ himla fint!!!
Lillstrumpa såg det, och...


Alltså det är HEEELT sjukt!!!
SÅ otroligt lika!!!
Riktigt häftigt!

Ikväll blev Casper jätte ledsen när jag sa att han skulle till skolan i morgon.
Alltså inte sur-ledsen eller arg-ledsen utan ledsen-ledsen.
Det är inte ofta och jag ser DIREKT på honom att det är på riktigt.
Jag blev helt kall... hade det hänt nåt? Var det nåt han inte berättade?
Nej, det var inget sa han... Ja, men vad är det då? Det måste ju vara nånting!!!
Tillslut kröp det fram... Casper gillar inte när han inte vet vad som ska hända, vart han ska eller vad han ska göra.
"Men det är jobbigt mamma, jag orkar inte!"
I morgon ska dom ha hel friluftsdag, på "Perjosvallen".
Han visste inte vart Perjosvallen låg. Hur långt det var att gå. Hur det såg ut.

Så ja, som den pedagog jag är... NOT... tog vi bilen och åkte en sväng. Till Perjosvallen naturligtvis... Barnen sprang runt och lekte ett tag, sen åkte vi hem igen.
Han var en helt annan Casper när vi kom hem!
Frågade om han tyckte det kändes bättre nu när vi varit dit, "Jag vill ha pannkakor i matäcken!" fick jag till svar :-)
"Lekarna" eller "Stationerna" var ändå ett orosmåln, men jag förklarade att om man inte orkade eller ville vara med så måste man tala om det, och då behöver man inte vara med.

Dock så vet jag inte hur bra det egentligen är att leka på en fotbollsplan med bara en massa tallar och björkar runt när man är superallergisk... Men det ska nog gå bra.


Kram och Gnatt på er!

2 kommentarer:

  1. Men gubben. Jag tyckte det var bra att du gjorde så! Jag vet att jag också kunde tycka det var jobbigt, liksom orolig för hur det ska bli och vad man kommer göra. Vad bra att han tyckte det kändes bra sen :) Puss och kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, han hade haft jätte roligt, och sa själv när jag hämtade att han tyckte det var jätte bra att vi hade varit dit innan! Nu vet jag hur vi ska göra i fortsättningen ;-)
      Puss & Kram

      Radera