Translate

torsdag 14 juni 2012

En annan Rödluva

Ikväll har vi varit på sommarfest på Cilias "gamla" dagis, vad OTROLIGT konstigt det kändes att skriva så!
Har nog inte fattat att hon har flyttat än! Det är ju Magnus som har skolat in henne ;-)
Kommer förmodligen att gå till fel ställe på måndag morgon ;-)

I alla fall...
En HELT UNDERBAR sommarfest!
Regnet har vräkt ner i stort sett hela dagen, men under sommarfesten höll det uppe! Helt otroligt!
Massor med barn, föräldrar, mor-och farföräldrar.

Tillsammans med Cilia är det några till som slutat och flyttat nu innan sommaren.
Vi hade samlat och idag åkte jag och köpte ett "Rödluvan".
Bilden har jag lånat från Lövgrens Utemiljös hemsida, där vi även köpte trädet...
Ett äppelträd som vi hoppas att många barn ska få glädje av i framtiden på Solstrålen!
Frukterna kommer i september så det passade perfekt! Vi ville ju inte ge nåt som ger frukt mitt i sommaren när dagis ändå har stängt...

Solstrålen har varit med i "Grön flagg" ett samarbete mellan Håll Sverige Rent och skolor/förskolor i hela Sverige. Här kan du läsa mer om grön flagg...
De har nu uppnått sina mål och fått sin rapport godkänd och blivit "Grön Flagg-certifierade".
Jag och Cilia fick den stora äran att hissa flaggan :-D
I morgon kanske jag hittat nån bild på det ;-)

Nu tackar vi Solstrålen för en helt underbar tid där och för att de tagit så väl hand om våra barn!!!
Med en sån start i livet kan det inte gå annat än bra :-D!
Dom hälsade oss välkomna tillbaka ;-) Men nej... nu har vi våra tre underbara gofisar :-)

Kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar