Translate

lördag 30 juni 2012

Sommarlov och USEL service!

Ja idag gjorde barnen sin sista dag.
Nu har dom oxå äntligen sommarlov!

Magnus har nedräkning, lördag och söndag kvar sen har han semester :-D
Jag jobbar en vecka till, sen är det min tur oxå ;-)

Jag var på banken idag.
Ville höra hur det egentligen är, med att dom inte hanterar kontanter längre.
Jo då, det stämmer så bra så. Man kan varken ta ut pengar eller sätta in pengar på banken längre!
Då kan ju inte jag annat än undra, VAD ska vi med banken till???
En kollega var in på banken och skulle beställa/växla euro. Nej det gick inte, hon blev hänvisad till en hemsida där hon skulle gå in och beställa sen fick hon gå på ICA och hämta ut dem!
Men HALLÅ!?!?!

Vart är vi på väg???

Det här betyder att om jag har kontanter så kan jag inte sätta in MINA pengar på MITT konto!
Jag kan gå med i "nåt" (vet inte vad det heter) och få påsar så att jag kan "banka" pengarna. Det skulle kosta mig 90:- per gång som jag vill sätta in MINA pengar till MITT konto! Helt j*vla sjukt!

Idag har jag öppnat ett nytt konto på ICA-banken. Där (på ICA) kan man både sätta in OCH ta ut pengar.
Kommer nog att flytta över mitt lönekonto dit oxå. I ren protest om inte annat!
Så här får det inte gå till!

Varför ska man använda sig av banken på orten när dom ändå inte har nån service och kan göra nåt?

Nej, blir nog att se över om man kanske ska byta bank helt här framöver.

Och alla pengar i barnens spargrisar?
Tror jag i ren protest ska börja betala med alla dessa enkronor vi har hemma, i affären.
- Det blir 438 kronor tack!
- Ja... vänta lite ska vi se... 1...2...3...4...5...6...7...8... ... ... ... (en kilometer lång kö senare) 436...437...438! Så, varså god!

Jag menar affärerna vill väl inte heller ha alla dessa pengar!
Nej fy!

Nu säger jag i alla fall Gnatt och önskar er en toppenhelg!

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar