Translate

lördag 2 juni 2012

Isbjörnar, pingviner och underbara bakverk

Vi spenderade förmiddagen på Utänne med en packad ryggsäck med lite fika.


Magnus hade helt rätt i sin tanke, Vi kan ju lika gärna vara där nere och härja som att vara hemma och tjafsa och inte veta vad vi ska hitta på, eller ja, egentligen finns det ju HUR mycket som helst att göra, men det kändes MYCKET mer givande och "viktigt" att gå ner och leka och bara umgås :-)
(Dammtussarna ligger kvar precis där jag lämnade dom, så det behövde jag inte oroa mig för ;-) )


Inte alla som har möjligheten att rida på dinosaurier ;-)

Provsmakning av granskott ;-)


Dinosaurien


En mycket speciell dinosaurie, den har bara ett öga "Ja, den är född så mamma" säger Casper, Och så lipar den ;-)

Dom hade nåt att göra HELA tiden, inget tjafs, bara lek. Precis som det ska va.
Med bara några plusgrader ute tyckte vi oss ana pingviner i vattnet och isbjörnar i skogen ;-)
Det blåste så mycket att de höga tallarna slog mot varandra, gnisslade, knakade och brakade. Häftiga ljud!

Talande träd ;-)

På eftermiddagen fick vi besök, Magnus barndomskamrat och hans familj tittade in på lite kaffe!
Mycket trevligt! Man träffas så sällan!
Barnen tyckte våran "kråka" var jätte intressant ;-) Ja, Filippa alltså ;-)

Då hade Ciara redan gått in till mormor och morfar, hon ska sova där inatt :-)

Nu har vi gottat oss... grillad kyckling...

Och efterrätt oxå! När jag nattade barnen hade grannen varit in med var sitt konstverk till oss...
Så vackert att man knappt vill äta det!

Ja, vi HAR världens BÄSTA grannar! Så är det bara!!!

Nu ska jag provsmaka mästerverket! Ja, jag vet att klockan är mycket och att man inte ska äta onyttiga saker så här sent, men vet ni vad... Det skiter jag i!

Kram på er


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar