Translate

onsdag 25 juli 2012

"Då blij jag en pjinsessa!"

När vi satt och åt ikväll frågade Magnus på skoj "Vad blir 2+2"...
"Mejoner" svarar Cilia, som då betyder meloner...
"Men vad blir 1+1" frågar jag och håller upp två fingrar....
"2 Mejoner!" Ja! två! Bra!

Det går en stund, sen kommer hon fram, håller upp två fingrar och säger "Mamma vad blij plus milli plus?"

:-D

Man kan inte annat än le åt den lilla damen!!!
Hon är helt sanslös!
Vart kommer allt ifrån? Alla ord! Hon är så lillgammal, så förståndig liksom!

Det började regna, för ovanlighetens skull menar jag! Regn! Har ni nånsin hört det ordet i sommar ;-)
Cilia säger, "ååå... om katten kommej ut nu blij den våt!"
Inte blöt, utan våt ;-)

Här om dagen när hon och jag åkte ner och skulle handla själva sa hon
"Jag önskaj att ja va stoj mamma!"
"Men du växer ju hela tiden, jätte snabbt, du blir större och större hela tiden."
"Men ja vill bli stoj nu! Så stoj som pappa och så ska ja gifta mej me han!" Och så liksom knyter hon händerna mot ena kinden och riktigt myser ;-)
"Men jag är ju redan gift med pappa. Ska inte du se om du hittar nån annan att gifta dig med?"
"Jo, en Pjins!!! Åååå då blij jag en Pjinsessa!"

Vi får väl se vad våran lilla Pjinsessa hittar på för hyss i morgon ;-)

Kram på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar