Translate

söndag 16 september 2012

Ett ryck

Ibland kommer dom... dom där "rycken".
Tyvärr är dom sällsynta, VÄLDIGT sällsynta... men som dom säger... "Plötsligt händer det"!

När jag kom hem igår efter Bondemarknaden blev jag bara SÅÅÅÅ trött på trappen, eller inte trappen i sig utan ALL SKIT på den!

Hade dessutom köpt en blomma på marknaden och jag kunde ju inte gärna ställa den högt upp på toppen av sopberget liksom!

Som vanligt när jag får dom här rycken går det väldigt fort!
Så fort att jag sällan kommer ihåg att ta kort INNAN jag börjar... utan efter en stund...
Här kommer i alla fall en bild. Här har då den sällsynta "orkanen jag" redan tagit bort massor. Soppåsar, typ 5 stycken! En säck med tomflaskor! Flera soppåsar! Löst skräp mm mm mm
 Ja... visst är det fint ;-) Flytvästar, hjälmar, hockeyspel, bilbarnstol... ja, till och med... en död mus som Chili lagt dit... *BLÄ*

Men... nu är musen borta och skräpet oxå!

Den nya fina blomman och min fina "Mirador", tillsammans med en ursöt gammal trälucka (som skulle slängas när vi tömde Melkers hus i Storfjäten...) fick plats bredvid dörren :-)


Min "Vätte" som mamma målat, två "andra" lyktor med gravljus i (älskar gravljus utomhus!) minisnigeln och en blomma som jag fick av Cilia på morsdag. Ja, jag vet! Kan ni tänka er att jag lyckats hålla den vid liv så länge! Helt troligt! Kan nog tacka den regniga sommaren för det ;-)
Den är för övrigt riktigt skoj, olika färger på alla blommor, vit, lila, rosa och orange!

I mörker är den ännu finare... "Miradoren"

Ja, det var väl ungefär vad jag hunnit med i helgen ;-)
Idag har jag haft visning, Tack "H" för att jag fick komma! Och i morgon ska jag oxå ha en, då blir det grannkommunen!

Kram och Gnatt på er!


3 kommentarer:

  1. Mysigt det blev! Gött å städa när det syns liksom! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja men eller hur ;-) Det kör jag alltid med... ingen idé om det inte syns nån skillnad liksom ;-)

      Radera
  2. Bra jobbat
    Visst är det gött när man lite ordning!

    SvaraRadera