Translate

tisdag 4 september 2012

Lite kan göra mycket

Gick in på "Blocket" idag för att kolla efter soffbord.
Vårat är på tok för stort! Det går liksom inte att gå runt och ta sig till soffan utan att flytta på det varje gång, mycket irriterande och ett I-Lands problem, jag vet, men... så är det...
Jag ville ha ett typ fyrkantigt med hylla under, men alla var så dyra!!!

I alla fall så dök jag på någon som sålde en kista...
Hm...
En kista...
EN KISTA!
Det har vi ju en! I hallen, full med urväxta ytterkläder typ ;-)

Så ja!
Det blev en liten rockad ;-)

Så här såg det ut innan, ja, stökigt och rotigt jag vet, men så har vi det här ;-)

Så här blev det med kistan. SÅ skönt att kunna gömma sakerna I kistan ;-)
Perfekt! Runt kommer vi oxå utan att behöva möblera varje gång ;-)
Och ja... fortfarande lika skrotigt ;-)
Så det blev ett "billigt" soffbord! Tänk vad bra att kika runt lite och få en massa ideér :-D

Kistan kommer från min farmors bror Melker.
Ingen ville ha den när vi gick igenom hans hus efter att han gått bort. Jag kunde ju absolut inte låta dom kasta den!!!
Ibland kan det vara bra att vara "samlare" ;-)

I locket står det "Melker 1964"
Ja, jag tycker i alla fall att det ser lite mer "städat", nej förlåt, fel ord... hm... "orörigt" kanske är ett bättre ord ;-), ut än innan ;-)

Annars har dagen bjudit på föräldramöte. Jag blev omvald som föräldrarepresentant i 1:an. Inte mig emot alls! Tycker sånt är jätte roligt!!! Är för nyfiken av mig för att kunna hålla mig borta ;-) Är man inte med så får man ju aldrig reda på nåt, eller hur!

Nej, nu blir det sängen!!! Är inte ett dugg trött, men vet att jag kommer vara helt död i morgon så vi gör väl ett försök!

Kram och Gnatt!


2 kommentarer:

  1. Snyggt!
    Och tack för stökbilderna. Det ser precis lika ut här hemma. Alltid...
    Kram! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!!! Skönt att höra att fler har det lika ;-) Kram

      Radera