Translate

torsdag 6 september 2012

"Jag kan..."

Barnens favoriter, just nu, ja, för det där ändras fort..., är Smurfarna.
Det ska inte vara "nya" smurfarna, utan gamla hederliga tecknade Smurfarna.

I ett avsnitt är det en Smurf som inte tror att han kan nåt.
Gammelsmurfen ger honom en "hokus-pokus-salva" att stryka på näsan så att han blir BÄST på allt!
Helt plötsligt fixar han ALLT, vad som helst!
Som ni förstår så försvinner salvan utan att han märker det och han inser att han faktiskt klarar av vad han vill, utan salva...

Barnen har nu tagit över hans sång och dans... att springa runt och hoppa och sjunga "Jag kan! Jag kan! Jag vet att jag kan!!! Jag kan! Jag kan! Jag vet att jag kan!!!"

Man kanske skulle se lite mer på smurfarna...
Ett mycket bra avsnitt med massor av lärdom att ta efter ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar