Translate

måndag 10 september 2012

"Gemensam stund"

Gemensam stund är, precis som det låter, en gemensam stund med barnet/barnen.

Det viktiga är att allt fokus är på barnet och det ni gör. Inga störande mobiltelefoner eller datorer som det ska knappas och kikas på, det går bort. Då är det inte en gemensam stund.
Det kan vara att åka och fika, spela ett spel, åka och handla, ta en promenad, titta på en film, sitta ner och prata, ja vad som helst, bara det görs tillsammans och med 100% fokus från DIN sida. Så... låt mobilen vara!
Säger inte att man inte kan ha den på, men låt den vara. Så fort du tar upp den för att kolla sms, fb, wf eller vad det nu kan va, om det så bara är en endaste gång, så är den gemensamma stunden förstörd.

Om inte du är intresserade av stunden med barnen så kommer inte dom heller att vara det.
Det ger så mycket tillbaka, något så enkelt egentligen, så självklart, men som glöms bort i vardagens måsten!

Jag Ciara och mormor tog en tur till "Rackis" på kvällningen... hm... inte det bästa stället för en klåfingrig liten maja, men jag fick i alla fall tag på lite "guldnät" till mina visningsbord ;-) och mormor en jättefin ugnsform.
Ciara "fick" pilla på en massa saker och jag fick nästan hjärtattack...

Nu tackar jag för idag!

Kram på er!

2 kommentarer: